Review – Annie 2014

Annie2Al ruim een week sta Ik elke dag op met één en hetzelfde liedje in mijn hoofd. “The sun’ll come out, tomorrow, so ya gotta hang on, ‘til tomorrow’. Vorige week ben ik namelijk naar de film Annie geweest. Op internet zag ik erg veel negatieve recensies, terwijl ik de film eigenlijk heel leuk vond. Daarom, als tegenhanger, vandaag een positieve review van Annie.

Voor wie Annie nog niet kent (inclusief spoilers ;))
Annie is een film over het adoptiekind – pardon, pleegkind, zoals ze zelf liever zegt, – Annie. Annie woont met 4 andere meisjes bij mevrouw Hannigan, een boze en alcoholverslaafde vrouw die rondkomt van de 157 dollar per kind die ze per maand ontvangt. Elke vrijdagavond gaat Annie naar het restaurant waar haar ouders haar hebben achtergelaten, in de hoop dat ze terug komen.

Het leven van Annie verandert flink als ze op een dag door burgemeesterskandidaat Will Stacks in huis wordt genomen. Stacks’ assistente Grace en campagneleider Guy vinden dit een goed idee voor de verkiezingscampagne, want een harde zakenman die voor een lief weeskindje gaat zorgen, die heeft blijkbaar dus toch een hart. Persoonlijk vond ik de scene dat Annie voor het eerst in Will’s huis komt een van de leukste. Samen met Grace verkent Annie dan dit ‘slimme’ huis met stemherkenning.

Celebrity Sightings In New York City - September 25, 2013Annie

Guy zal erg veel g eld verdienen als Stacks burgemeester wordt en hij gaat hier dan ook erg ver voor. Hij denkt dat Stacks nog meer omhoog gaat in de peilingen als de echte ouders van Annie gevonden worden, waarvan Annie zegt dat ze echt bestaan. Samen met mevrouw Hannigan zoekt hij een echtpaar dat wil doen alsof ze Annie’s ouders zijn. Alle papieren worden getekend, en dan lijkt het einde verhaal. Maar Hannigan krijgt spijt van haar actie en komt samen met de andere pleegkinderen in actie.
Will Stacks, die afhankelijk niks van Annie moest hebben, vind haar ondertussen een erg leuk kind, en adopteert haar na een bijzondere reddingsactie.

Mijn mening
Ik vond het een hele leuke film. Het verhaal kende ik wel in grote lijnen, maar het was allemaal wat moderner gemaakt. Zo verkoopt Will Stacks bijvoorbeeld mobieltjes. De liedjes vond ik ook genieten, check bijvoorbeeld Tomorrow, of Hard Knock Life.
Er waren wel wat situaties die ik niet helemaal logisch vond in de film, maar dat heb je bij de meeste films wel denk ik. Ik denk dat Annie een hele leuke familiefilm is, maar wel meer voor meisjes. De schattige Quvenzhané Wallis, die Annie speelt, sluit je meteen in je hart. En pas op; de liedjes krijg je nooit meer uit je hoofd…

With love,
Rianne

Over Rianne Evers